środa, 14 maja 2014

Pierwsze kroki - bransoletka z etaminu

Te bransoletki nauczyłam się robić już dawno temu, chodziłam jeszcze wtedy do szkoły podstawowej i to był HIT! Pamięć nie zawiodła, chociaż minęło na prawdę dużo lat, usiadłam i plotłam, wszystko wychodziło, chociaż może nie idealnie, ale to kwesta wprawy...Wtedy robiłam je z muliny, dzisiaj bransoletka z etaminu, ponieważ tylko to znalazłam. Zainspirował mnie metalowy znaczek, który oderwał się z jakiegoś ciucha i nie bardzo chciało mi się go przyszyć. za to znalazłam go dzisiaj i od razu przyszła mi na myśl bransoletka, jedyne czego żałuje, że nie zrobiłam jej jednokolorowej, bo wyglądałaby chyba trochę lepiej.
W zasadzie nie jest to trudne, chociaż pamiętam, że kiedy uczyłam się pleć,  nie mogłam na początku załapać. Czytałam instrukcję w "Sabrinie..." milion razy. No ale jak człowiek się nauczy raz, to zapamięta na długo.
Na początek potrzeba nożyczek,muliny (lub czegoś innego, ja użyłam etaminu, jak już wcześniej wspomniałam), agrafki i linijki. Najpierw odcinamy 7-8 "nitek" o długości 90 cm. Związujemy je do kupy. Agrafką przypinamy do czegoś stabilnego, np. oparcia kanapy albo nogawki spodni. Zaplatamy.


Zaplatanie zaczynamy tak: rozdzielamy nitki, bierzemy pierwszą nitkę i robimy nią po dwa supełki na każdej kolejnej nitce. Nitka pierwsza ma stać się ostatnią, a druga pierwszą. Powtarzamy czynność, aż do samego końca. Mniej więcej w połowie pracy można dodać znaczek, tak jak ja to zrobiłam.

A oto efekt końcowy:
 Jakość zdjęcia nie jest najlepsza, ale jak się przyjrzeć widać jak idą słupki zaplatania. Niestety zdjęcia robione telefonem, ponieważ zepsuł mi się aparat ;(
Zdjęcie ze znaczkiem, który dodałam. Przestrzeń za znaczkiem nie jest zapleciona, ponieważ wyplatanka nie przeszłaby przez otwory w znaczku.

To chyba już wszystko, na pewno niejedna taka bransoletka znajdzie się na moim blogu, mam jeszcze w planach zrobić podobną z koralikami. Z góry przepraszam za słabą jakość zdjęć, następnym razem będzie lepiej. 

Zapraszam też do zapoznania się z moim projektem kokardy, którego instrukcję  umieściłam na zaradni.pl jakiś czas temu. Instrukcja na 100% pomoże tym, którzy chcą zrobić własną ozdobę.

http://www.zaradni.pl/moda-i-uroda/jak-zrobic-slodka-kokarde-ozdobe-wlosow-dla-kazdej-dziewczyny/1,9982

No to pa i miłego zaplatania bransoletek ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz