niedziela, 20 lipca 2014

Z innej beczki - imbir

Moje projekty czekają na sfotografowanie, więc niedługo się za to zabiorę. Ostatnio niestety nie miałam na to czasu, ale nie będę opowiadać dlaczego, bo nie to jest istotne. W ramach DIY maseczka z imbiru na włosy. Postanowiłam, że muszę trochę zapuścić włosy, żeby ładnie wyglądały na ślubie i co ciekawe, gdy poszukiwałam, jak można przyśpieszyć ich porost trafiłam na imbir. Jestem taką trochę włosomaniaczką, od dłuższego czasu poczytuję bloga Anwen i to tam często znajdę rewelacyjne metody na lepszą kondycję włosów. Jest to mój ulubiony blog o tej tematyce, bo bardzo dobrze się go czyta, a w dodatku zdjęcia pięknych włosów motywują do zapuszczenia swoich. Już milion razy chciałam je obciąć, ale nie poddaję się.

IMBIR

 
Źródło obrazka :http://www.megapedia.pl/imbir.html

Imbir ma  wiele właściwości. Najlepszy jest dodany do herbaty w mroźny zimowy wieczór, bo rozgrzewa. I waśnie ta właściwość pobudzania krążenia ma wpływ na szybszy porost włosów.  Używa się go także do nacierania miejsc, gdzie przykładowo robią się zakola.
Postanowiłam wypróbować jedną z masek polecaną na wielu blogach, ale nieco stuningowaną.

Przepis oryginalny:
  • ok. 1 czubata łyżeczka imbiru w proszku
  • ok. 2 łyżeczki oleju
  • ok. 4 łyżeczki maski do włosów
 
 Moja modyfikacja:
  • 2 płaskie łyżeczki imbiru
  • 2 łyżeczki oleju
  • 2 łyżki mleczka do ciała (akurat nie miałam maski do włosów pod ręką, więc postanowiłam spróbować)
 Wszystkie składniki należy zmieszać ze sobą i nałożyć na włosy (u nasady), zawinąć w folię i np. ręcznik (lub czapkę). Ja trzymałam godzinę. Przez tą godzinę czułam ciepło, a nawet delikatne pieczenie, sam zabieg bardzo przyjemny. Zapachu imbiru nie było czuć ze względu na intensywniejszy i przyjemniejszy zapach mleczka.Po godzinie umyłam włosy szamponem. Włosy są miękkie, łatwo się rozczesywały, lekkie i nawilżone.
 
Szczerze polecam i sama będę czekać na efekty, czy rzeczywiście uzyskam lepszy wzrost włosów, oczywiście będę kontynuować kurację ;)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz